تمامی دوره ها به صورت پکیج تکی یا چند تایی در سایت موجود میباشند. با هر بار خرید، یک تخفیف برای دوره های بعدی در کیف پول دریافت میکنید. امنیت پرداخت = زرین پال + اینماد
تمامی دوره ها به صورت پکیج تکی یا چند تایی در سایت موجود میباشند. با هر بار خرید، یک تخفیف برای دوره های بعدی در کیف پول دریافت میکنید. امنیت پرداخت = زرین پال + اینماد
0
0

چگونه مدار تایمر بسازیم؟ ( زبان انگلیسی + زیر نویس فارسی)

534 بازدید
ساخت تایمر تاخیری

برای ساخت یک تایمر ترانزیستوری نیاز به قطعات زیادی نداریم. یک ترانزیستور npn ویک مقاومت 1 کیلو اهم و یک خازن کافی است. اگر بخواهیم از این مدار برای روشن کردن مصرف کننده های قوی تر مانند موترو یا لامپ 220 ولت استفاده کنیم ، بهتر است که از یک رله برای این کار استفاده کنیم. میزان ولتاژ کاری و جریانی که رله تحمل کند، روی بدنه آن درج شده است.

هنگامی که از رله استفاده میکنم، مدار توسط رله ایزوله میشود. پس باید یک منبع تغذیه جداگانه برای  روشن شدن مدار در نظر بگیریم.

برای روشن کردن مدار از یک کلید فشاری استفاده می کنیم. با فشار دادن کلید، ولتاژ از طریق مقاومت یک کیلو اهم وارد بیس ترانزیستور شده و ترانزیستور روشن می شود. در همین لحظه،  ولتاژ به خازن هم رسیده و خازن به اندازه ولتاژ منبع تغذیه رومیزی، شارژ می شود. با قطع شدن کلید، ولتاژ موجود در خازن به تدریج تخلیه شده تا به مقدار 0.7 ولت برسد. در این لحظه ترانزیستور خاموش شده و بوین رله نیز قطع میگردد. مصرف کننده نیز ( به عنوان مثال لامپ) خاموش خواهد شد.

بیشتر  رله ها دارای 5 ترمنیال هستند. دو ترمنیال برای بوبین  است. یک ترمینال مشترک و یک ترمینال normal open و یک ترمینال normal close دارند. وقتی رله خاموش است، کاکنکتور موجود در رله به ترمینال normal close متصل است. با روشن شدن رله، کانکتور به ترمینال  normal open  متصل شده و جریان برقرار میگردد.

تایمرهای دیگری هم وجود دارند که بعد از فشردن کلید فشاری، مدت زمان مشخصی سپری می شود تا رله فعال شود. نحوه عملکرد آن با این مدار متفاوت است.

آموزش خرید دوره و نحوه فعال سازی لایسنس در برنامه اسپات پلیر

دوره های آموزشی ما عبارتند از:

1) تحلیل منابع تغذیه سوییچینگ بر اساس مدار و شماتیک
2) تحلیل برد مدار محافظ برق بر روی نقشه و شرح اصول کار مدار
3) تحلیل مدار پاور کامپیوتر. تحلیل کامل 4 نقشه مختلف با انواع ای سی های موجود
4) ساخت منبع تغذیه متغیر با جریان بالا و پایین (با تناسب ترانزیستور)
5) نصب فلش پلیر در پخش خودرو به صورت اصولی به همراه ساخت مدار سیگنال بدون تغییر در مدار پخش
6) بررسی و تحلیل مدار شارژر باطری خودرو
7) بررسی علمی و عملی اینورتر جوشکاری یا دستگاه جوش
8) دوره آموزشی آمپلیفایر خودرو

9) دوره آموزشی اینورتر برق 220 ولت

10) بیمه الکترونیک شامل تمامی دوره ها

 آموزش خرید دوره و نحوه فعال سازی لایسنس در برنامه اسپات پلیر

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://elecma.ir/?p=7622
اشتراک گذاری:
واتساپ
درویشی غلامرضا
غلامرضا درویشی
غلامرضا درویشی مدرس دوره های الکترونیک
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد چگونه مدار تایمر بسازیم؟ ( زبان انگلیسی + زیر نویس فارسی)

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.