تمامی دوره ها به صورت پکیج تکی یا چند تایی در سایت موجود میباشند. با هر بار خرید، یک تخفیف برای دوره های بعدی در کیف پول دریافت میکنید. امنیت پرداخت = زرین پال + اینماد
تمامی دوره ها به صورت پکیج تکی یا چند تایی در سایت موجود میباشند. با هر بار خرید، یک تخفیف برای دوره های بعدی در کیف پول دریافت میکنید. امنیت پرداخت = زرین پال + اینماد
0
0

ساخت تایمر تاخیری ( زبان انگلیسی زیر نویس فارسی)

351 بازدید
تایمر تاخیری

استفاده از مدارهای تاخیر تایمر در کارهای مختلف می تواند بسیار مفید باشد. از این مدارها می توان برای روشن کردن موتورها، لامپ ها و سایر وسایل استفاده کرد.

برای مثال، وقتی وارد دفترم می‌شوم، ترجیح می‌دهم قهوه‌ساز ده دقیقه بعد از ورودم شروع به دم کردن کند تا بتوانم کارهای اولیه را انجام دهم. بعداً آب دم کردن قهوه را گرم می کند تا در این مدت از سرد شدن آن جلوگیری کند.

راه های زیادی برای ساخت مدار تایمر تاخیری وجود دارد. ساده ترین روش استفاده از IC op-amp است. روش دیگر استفاده از ترانزیستور و زنر است و در روش سوم می توانیم از گیت آی سی استفاده کنیم.

در هر صورت باید زمان مشخصی را برای فعال شدن مدار در نظر بگیریم. ما این کار را با کمک یک خازن انجام می دهیم.

می دانیم که یک op-amp می تواند اختلاف پتانسیل بین دو ترمینال ورودی خود را محاسبه کند. بنابراین، اگر ولتاژ ورودی به ورودی غیر معکوس بیشتر باشد، خروجی آپ امپ در حالت بالا خواهد بود. در این مدار با استفاده از ورودی 12 ولت ولتاژ خروجی نزدیک به 12 ولت خواهد بود. با این حال، بخشی از ولتاژ برای تغذیه op-amp مصرف می شود.

حال اگر ولتاژ ورودی به ورودی معکوس بیشتر باشد، آپ امپ حداقل ولتاژ را در خروجی فراهم می کند. در این مدار ولتاژ صفر در خروجی نشان داده شده است. کافی است یک پایه را به عنوان ولتاژ ثابت در آی سی آپ امپ در نظر بگیرید و از پایه دوم به عنوان مقایسه کننده استفاده کنید. آی سی آپ امپ اختلاف پتانسیل بین دو پایه را محاسبه می کند و خروجی را با توجه به ولتاژهای ورودی فعال می کند. برای یادگیری آسانتر طراحی مدارهای الکترونیکی، بهتر است شماتیک مدار را با من ترسیم کنید. استفاده از کاغذ برای ترسیم شماتیک ها یک راه عالی برای یادگیری است.

 آموزش خرید دوره و نحوه فعال سازی لایسنس در برنامه اسپات پلیر


دوره های آموزشی ما عبارتند از:

1) تحلیل منابع تغذیه سوییچینگ بر اساس مدار و شماتیک
2) تحلیل برد مدار محافظ برق بر روی نقشه و شرح اصول کار مدار
3) تحلیل مدار پاور کامپیوتر. تحلیل کامل 4 نقشه مختلف با انواع ای سی های موجود
4) ساخت منبع تغذیه متغیر با جریان بالا و پایین (با تناسب ترانزیستور)
5) نصب فلش پلیر در پخش خودرو به صورت اصولی به همراه ساخت مدار سیگنال بدون تغییر در مدار پخش
6) بررسی و تحلیل مدار شارژر باطری خودرو
7) بررسی علمی و عملی اینورتر جوشکاری یا دستگاه جوش
8) دوره آموزشی آمپلیفایر خودرو

9) دوره آموزشی اینورتر برق 220 ولت

10) بیمه الکترونیک شامل تمامی دوره ها

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://elecma.ir/?p=7676
اشتراک گذاری:
واتساپ
درویشی غلامرضا
غلامرضا درویشی
غلامرضا درویشی مدرس دوره های الکترونیک
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد ساخت تایمر تاخیری ( زبان انگلیسی زیر نویس فارسی)

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.